Jak uatrakcyjnić Wildę? Kupić Biedronce neon za 28 300 zł

Neon przypominający o tym, że na ul. Wierzbięcice było kiedyś kino, ma „wzmacniać istniejące i tworzyć nowe więzi społeczne”.

Rozstrzygnięto kolejną edycję konkursu „Centrum warte Poznania”. Idea samego konkursu jest bardzo słuszna – chodzi w nim o to, aby finansować ciekawe pomysły, które ożywiają centrum miasta, uatrakcyjniają jego wygląd, oferują mieszkańcom nowe sposoby spędzania wolnego czasu itp.

W tegorocznej edycji nagrodzono łącznie 11 projektów, w tym m.in. plan uruchomienia przystani w Starym Porcie, namalowanie na ścianach kamienic w różnych dzielnicach wierszy, czy ponowne uruchomienie już sprawdzonego przed rokiem kina plenerowego na ul. Rybaki.

Jeden z pomysłów jednak mną wstrząsnął. Kapituła konkursu postanowiła, że 28 300 zł z puli 350 000 zł zostanie przeznaczone na odtworzenie części neonu nieistniejącego kina Wilda przy ul. Wierzbięcice. Jak czytamy w opisie projektu, zostanie on wykorzystany „nie tylko do wizualnego uatrakcyjnienia centrum miasta, ale przede wszystkim do wzmocnienia istniejących i tworzenia nowych więzi społecznych, katalizowania aktywności mieszkańców dzielnicy, przywracania pamięci o niej i budowania nowej tożsamości”.

Nie mam nic przeciwko otworzeniu neonu – zgadzam się, że uatrakcyjni on wygląd ulicy, ale czy naprawdę na Wildzie nie ma lepszego sposobu na zagospodarowanie kwoty blisko 30 tysięcy złotych? Czy naprawdę największym pragnieniem mieszkańców tej dzielnicy jest możliwość oglądania starego neonu, który będzie im przypominał, że w miejscu, gdzie dziś jest Biedronka, kiedyś było kino? Skoro już o kinie mowa, warto sumę 28 300 zł zestawić z kwotą 36 652 zł – tyle będzie kosztowało nagrodzone w tym samym konkursie funkcjonowanie przez całe lato bezpłatnego kina plenerowego przy ul. Rybaki.

Pomysłodawcą odtworzenia neonu jest fundacja SPOT., która w zeszłym roku wspólnie ze stowarzyszeniem Ulepsz Poznań pokryła rurę ciepłowniczą nad ul. Dolna Wilda napisami zaproponowanymi przez samych mieszkańców. Tamten projekt sfinansowała jednak firma Dalkia – właściciel rury. Jestem pewien, że podobnie mogłoby być z neonem – w końcu najbardziej na jego instalacji skorzystają nie mieszkańcy Wildy, ale mieszczący się tu sklep sieci Biedronka. Mam nadzieję, że pod neonem pojawi się też stosowna tablica „Wspaniałemu Sklepowi sieci Biedronka – Naród”.

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii rewitalizacja i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „Jak uatrakcyjnić Wildę? Kupić Biedronce neon za 28 300 zł

  1. ot polska wlasnie, sugeruje sprawdzic kto jest na stanowisku kirowniczym w tej biedronce tzn czy jest syn, corka szwagier, ziec czy kto dla wlodarza miasta…

  2. zolt pisze:

    mieszkam na Wildzie i w sumie pomysł mi się podoba 😉 Fajny pomysł, gratulacje SPOT.

  3. Pingback: Ile pieniędzy potrzeba, aby zapewnić rozrywkę mieszkańcom dzielnicy? Zero! | Oko na Poznań

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s